יום שלישי, 15 בפברואר 2011

מי אוהב אותך יותר ממני?...

כתב: איתמר גל, יום האהבה 2011
לפני שנים רבות, בעצם שלושים וחמש
קרץ לי הגורל, שהלך והתממש
כשראיתיך לראשונה בער ליבי באש
ב- 14 בפברואר של שנת 76'

מאז אני לומד אותך במנות קטנות ועם כפית
מני אותה שבת שטופת שמש חורפית
אמרתי לך, יפתי, איתך לכל מקום אני מגיע
ממרכז גבעתיים ועד לצפון, לנהריה

רציפות חיינו נעה כמו בסרט פנורמה
נופלים לבירא עמיקתא ונוסקים לאיגרא רמה
אין לנו רגע דל, או סקנדל או פסטיגל
ואין דקה משעממת אצל משפחת גל

מדי פעם מחליפים דירה, משפצים פנים או חוץ
כל ששי-שבת מבקרים את סבתי רלה בקיבוץ
לעיתים גם הנכדים והנינים מצטרפים
ולו רק כדי להיווכח עד כמה החיים יפים

יחדיו צועדים כבר הרבה שנים
הזמן חולף לו ועובר ואנו שנינו מזדקנים
באהבה מסתכלים האחד על השני, ובאופן אישי
אט-אט אנו גולשים לעבר הגיל השלישי...

מטורפים על הנכדים, אריאלי, נועם ושליו
ואם אחד מהם חולה אז הלב מתכווץ ודואב
דואגים להם מאוד, לא מסירים מהם מבט
בייחוד כשהם איתנו – בארוחות השבת

כן, ארוחות השבת כבר הפכו למעין מסורת
על שיחות, ויכוחים, צחוקים וגם העברת ביקורת
כי אין יותר טעים מעוף בתנור עם תפ"א על מצע של שום
ומרק עוף ריחני שאת מכינה ביום חורפי וגשום.

טוב לנו ביחד, עם כל השבט והאושר שראינו
מצאנו מקומנו בעולם הקטן שבנינו
איננו רואים צורך לתור אחר ארצות רחוקות
כי אם לא נראה את הנכדים רק יבוא לנו לבכות

אז בואי שרי ונסתכל על העתיד באופטימיות
ולפח ההיסטוריה נשליך את כל הרע והפסימיות
את חצי הכוס המלאה נשתדל תמיד לראות
ובראש מורם קדימה לקבל את הבאות.

האחת מהשני נשאב כוח ועוצמה
שכן , אין אחד שאותך אוהב יותר ממני, נשמה תאומה.

תגובה 1:

  1. אני אוהבת את שניכם בדרכי שלי המשונה

    את תמיד היית אותו הדבר עבורי גם אם היו תקופות סוערות שכן אימא ובת מתבגרת זה לא שני דברים שהולכים יחד בקלות (ואם כן זה היוצא דופן) במיוחד כשקווי הדימיון רבים כל כך
    למצוא את עצמי בך לקח לי זמן לקבל ולמצוא מי אני חוץ ממך היה אפילו עוד יותר קשה
    אבל הכי קשה היה לקבל באהבה שאני כמותך ואפילו להיות מרוצה עד מאוד בזה

    עם אבא היה לי יותר קל כמה קלישאתי ככה נכון

    בעשור הראשון שלי הוא היה יד ימינו של אלוהים
    בעשור השני שלי הוא היה האוזן הקשבת שלי וכותל התלונות
    בעשור השלישי שלי החומה שלו נסדקה והוא נהיה חבר יקר
    בתחילת העשור הרביעי שלי אנחנו עוברים מהפך נוסף
    ושוב אנחנו אב ובת אבל הפעם אני רואה אותו כמו שהוא
    מכל אלו אני יודעת שלעולם אני לא אהיה כמותו
    הוא לא עיצב אצלי הוא היה שם בשבילי כמו שהיה שם בשבילך ובשביל שאר הילדות שלך אחיותיי
    אני חושבת שכל כך העסקנו אותו שלא נותרה בו היכולת להשפיע עלינו הוא השאיר את זה לך

    הוא תמיד היה מצחיק מאוד ועדין מאוד למרות הדוביות שלו הוא רגיש יותר מכולנו ומאוד שביר למרות שהוא לא זקוק לנו לשמור עליו הוא עושה את זה מצוין בדרך שהוא מאמין וחושב שהיא הנכונה עבורו למרות שלא תמיד אנחנו רואות את זה באותה צורה עובדה שזה עובד בשבילו

    מרגשת אותי האהבה בינכם במיוחד זו שהוא רוחש לך
    אולי עכשיו כשאני נשואה למישהו שאומנם אוהב אותי מאוד אבל רחוק שנות אור מאבא שלי
    ואני יודעת להעריך כל כך את המחוות האלו של האהבה
    שלאורך כל השנים שביכולתי לזכור את שניכם הוא הפגין כלפיך

    אני שמחה שאתם מזדקנים יחד
    אני שמחה שלימדתם אותי מהי אהבה ללא תנאי
    אני עוד יותר שמחה שנתתם לי את הכלים ללמד את זה את ילדיי ואני רק מקווה שאני אצליח בכך כמו שהצלחתם אתם

    נשיקות
    לולי

    השבמחק